Friday, January 09, 2015

The weaknesses...

It seems that during my study in Wageningen I learned a lot not only on the scientific senses but also on my personality. I found out many of my weaknesses that portentially make me worse off in performing a task. First, about my self-confident, then it trails along to my passion, my ability to write, the inpatient of explaining something, the lack of curiosity and many more that I did not even bother to acknowledge before.

It surfaces because I have to revised my draft report and the general comment was that other people that are not in the field won't be able to understand what I was talking about. I should have made a report that can be understood by readers that are not familiar with the topic. Secondly, I tend to jump into next topic out of nowhere and didn't have a logical flow. Something that I could work on if I have patient to explain things to a child - and something that I realised that I don't have a patient to-.

Sepertinya saya harus mengubah cara pandang saya. Selama ini saya selalu menganggap saya tidak punya passion di bidang ini tapi ketika ditanya dimana passion saya sebenarnya, saya pun tidak bisa menjawab nya. Travelling..? Benerkan disana passion saya..? Terus kenapa saya pun tak tertarik dengan ide stahun keliling dunia atau bekerja sebagai travel writer? Kenapa ketika sepuluh hari travelling saya selalu bahagia ketika waktunya pulang? Saya pikir travelling itu hanya menarik untuk a short break. Perjalanan yang akan membuat saya bersyukur dengan apa yang ada di "rumah". Perjalanan yang dibutuhkan untuk menyemangati kembali kehidupan "normal" saya danlebih menghargai kehidupan dan orang-orang disekitar kita. Perjalanan yang membuat kita lebih menghargai hidup.

Mungkin passion saya dibidang ini jika saya tak selalu berusaha menolak nya. Mungkin saya bisa mengubah cara pikir saya dan melihat dengan "curiosity" tinggi terhadap topik ini seperti keingintahuan saya mengenai tempat-tempat lain diluar sana. Mungkin sudah waktunya sekarang saya tidak hanya memandangnya sebagai kewajiban yang harus dilaksanakan, tapi sebagai hal yang saya pelajari karena saya tertarik dan ingin mengetahui lebih mengenai nya.

Mungkin ini saat nya untuk berubah....

No comments: